Tudomány és Technika

Nő az internetes adatforgalom

Feltöltő: Tudósító / 2017-06-10 09:47:42

Nagy mértékben nőni fog a mobiltelefonok és a kábel nélküli internetszolgáltatások által generált forgalom 2021-re. A tartalmat pedig főleg a videó dominálja majd ebből a szempontból, amely a globális forgalom tavaly mért 73 százaléka helyett már 82 százalékot fog kitölteni.

Az éves globális IP forgalom négy év múlva elérheti a 3,3 zettabájtot, ami a 2016-os adatok szerint 1,2 zettabájt volt - írja a Cisco most megjelent Visual Networking Index kutatása. Havi szintre lebontva tavaly 96 exabájtos volt a forgalom, amely négy év múlva már 278 exabájt lesz az előrejelzés alapján. Ezzel párhuzamosan a napi legforgalmasabb 60 perces idősáv forgalma is növekszik (2016-ban 51 százalékkal), sokkal inkább mint az átlagos internetes forgalom, amely tavaly 32 százalékkal nőtt.


Nő az internetes adatforgalom
Főleg az internetes videónézés dominálja jelenleg is az internetforgalmat, de a jövőben még inkább ez lesz a jellemző. A tanulmány külön tárgyalja a hagyományos tévéadás internetes verzióját (IP VoD), amelyben csökkenést jelez előre 2021-re az egyéb internetes videók javára. Emellett megjelennek még a nagyobb forgalommal járó területek között a webes és egyéb adatforgalmak, valamint a fájlmegosztás, amelyek aránya szintén csökkenni fog. A videónézés mellett egyetlen terület nő kiemelhetően, de ez is szolidabb mértékben - az internetes játékok tavaly mindössze a forgalom 1 százalékát jelentették, de ez várhatóan 4 százalékra fog növekedni a következő években.

A különféle videós tartalmak együtt 2016-ban is kitettek 73 százalékot, négy év múlva pedig már 82 százalékra emelkedhet a videónézés miatti forgalom, beleértve az On-demand tartalmakat, a Netflixet és az IP VoD-ot. "Egy embernek több mint 5 millió évbe telne megnézni azt a videómennyiséget, amely a globális IP hálózatokon keresztül 2021-ben minden hónapban keresztül fog menni" - írja a tanulmány. Az most is látható, hogy azok akik csak az internetet használják erre a célra, kétszer annyi forgalmat generálnak, mint a televízió előfizetéssel is rendelkezők a Cisco megállapítása szerint. Viszont nem csak több ember fog több videót nézni, hanem jobb minőségi videókat is fognak majd igényelni.
(forrás:hwsw.hu)